maandag 22 augustus 2016

Vergane glorie... maar eens zo vertrouwd.

 Een mooie uitgebrachte ansichtkaart van oa de bussen bij de V&D. Wie kent dit plaatje niet? Zo vertrouwd. Helaas is dit al een tijdje veranderd, en nu zit zelfs V&D zit er niet meer, maar we hebben nog wel een leuke link waarbij je de lege verdiepingen kunt zien.
http://www.dvhn.nl/groningen/Fotoserie-lege-verdiepingen-in-V-en-D-Groningen-21280199.html


Wachten op de bus bij V&D. De tweede van links bij de bushalte zou ikzelf geweest kunnen zijn, en wat zie je de oude oostwand van de Grote Markt duidelijk op deze foto van de Beeldbank Groningen. Hier een link:
https://www.groningerarchieven.nl/onderzoek/interessante-websites/beeldbank-groningen
Ook dit wordt anders, en de veranderingen vorderen gestaag. Voor degenen die van oud en ouder Groningen houden, hebben wij mooie ansichtkaarten in klein formaat. Zwart / wit of ingekleurd.

2 opmerkingen:

  1. Hallo Ik ben het meisje nl de tweede van links Op weg naar Rooms Katholieke ziekenhuis verlengde HerewegHet is tegen de avond tussen 5 en zes schemer we stonden behoorlijk lang te wachten en uiteindelijk reden de bussen gewoon niet meer. dit is niet 85 dit is februari 79 nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn naam is Karin Elzinga en ik herinner me dit heel goed nl. ik bemerkte de fotograaf nl en keek hem recht in de ogen aan i ben het blonde meisje.En weet nog dat ik lopend verder moest En me werk in het Ziekenhuis niet kon bereiken. Het heeft nl ook in het Nieuwsblad van het Noorden gestaan.

    BeantwoordenVerwijderen