dinsdag 10 januari 2017

Een bijzondere brief....

Soms komen we echt iets heel bijzonders tegen.
Een prachtige persoonlijke brief van zus naar broer. Uit 1908 maar liefst. Wat zou het leuk zijn als deze brief naar de familie (vermielie) van Roelf Biek of Jantien Biek zou gaan.

Roel(o)f Biek woonde in 1908 aan de Hoornsedijk in Groningen.

Wie weet meer van deze familie?

Dit is de brief in de originele spelling!
 
''Groningen den 23 dec 1908

Thans zet ik mij neder om u eens eenige regels te schrijven. Daar je donderdag jarig zijt, wordt je van mij hartelijk gefeliciteerd met je dertigste verjaardag hoor. En ik 'k hoop dat je nog vele jaren mocht bij wonen. En nu dacht ik het wordt nogal koud ik moest je maar een dikke onderbroek sturen en een nieuw vest. Als die broek niet goed is kan hij wel weer geruilt worden hoor. En nu hoop ik dat je een plezierige dag hebt gehad. En vrijdag zullen wij hem verder vieren. Ik kom vrijdag ook in huis. Hoe ist komen J, M H en A ook over die dagen. Ik hoop dat wij al die drie dagen maar vekancie hebben.
Wandt dan zal Metje Sloots ook in haar hum wezen. Ik 'k heb de varkenskop er maar bij in gedaan wandt dan was het maar een pakje Roelof. Hoe gaat het met Vader en Moeder Marchien en Hendrik nog al goed. Reny en Diet gaan vandaag Woensdag weg naar Zuthen toe en die komen Donderdag over een week geloof ik weer dus lollig nietwaar Meneer gaat denk ik naar Utrecht toe over kerstdagen maar de Jongeheer blijft denk ik in huis maar als die nu maar uit eten gaat dan kunnen wij toch ook wel vrij dacht ik niet.
Nu Roelf wees Hartelijk gegroet van je zuster Jantien.
Doe ook de groeten aan Vader en Moeder en Marchien en Hendrik hoor.
Nu veel plezier. Tot Vrijdag. Vele groeten aan de andere vermielie hoor.
Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag
Meer daaags kunnen er niet op met Hendrik.''
---------------------------------------------------------

Bouwman Curiosa
Poelestr 38/1 Groningen
Open vrijdag en zaterdag van 11-17u
bouwmancuriosa@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten